...

GRAFİK TASARIM TRENDLERİ – 2017

18 Şubat 2017

Grafik tasarım, bilgiyi olabildiğince çabuk ve mümkün olduğunca kolay erişilebilir hale getirme konusuna odaklanmaktadır. Bununla birlikte, farklı stiller, farklı markalara uyar ve farklı insanları çeker. Eğilimler, popülerliği görmek için harika bir yoldur, ancak uygulanmadan önce markayla uyuştuğundan emin olunmalı.

2017'ye girerken aldığınız kararlar arasında “daha iyi bir grafik tasarımcı olmak” varsa, bu yazı tam size göre. Çünkü yeni yılın öne çıkan grafik tasarım trendleri hakkında bilgi sahibi olmazsanız, “iyi tasarımcı olma” dileğinizi bir sonraki yıla ertelemek zorunda kalabilirsiniz. O zaman vakit kaybetmeden bu sene tasarım dünyasında hangi rüzgarlar esecek konusuna gelin birlikte kısaca göz atalım.

Modern-Retro

Modern-retro, retro yazı biçimine eklenen parlamalar ve renkli paletler, yeni ile eskinin birleşiminden ilginç bir füzyon yaratıyor. 2016 popülerlik sıralamasında, modern-retro tasarımların yükseldiği görüldü . Ambalaj’dan, postere, web tasarımından, şirket logolarına, her alanda kendini gösterdi. Modern-retro stilinin popülaritesinin devam etmesine neredeyse kesin gözüyle bakılıyor.

Duyarlı Logolar – Responsive logos

Duyarlı logolar, kullanıcılara sunulan sürekli genişleyen format ve ölçek seçeneklerini takip etmek için tasarlandı. Cep telefonları için ölçeklendirme yalnızca işleri daha küçük yapmak anlamına gelmiyor. İyi bir logo, ortamına tepki verecek ve işlevsel olacak. Duyarlı logolar basit ve yumuşaktır. Her geçen gün farklı formlarla daha akıllı cihazlar sunan teknoloji, “responsive logo”ların gelişmesini, 2017 yılında da kaçınılmaz kılıyor.

Sinemagraf (Cinemagraphs)

Sinemagraflar hala tek bir küçük hareketin yapıldığı fotoğraflardır ve modern pazarlamanın en büyük sorunlarından biri olan zaman için inanılmaz basit ve etkili bir çözümdür. İnternet ortamında pazarlamanın tüketiciyi yakalaması için daha hızlı çalışması gerekiyor ve sinemagraflar bu gereksinimi düşük data boyutu sayesinde yerine getirebiliyor. Pazarlamacılar ve medya arasındaki rekabet arttığı için, 2017’de ekranlarda sinemagrafları daha sık göreceğiz.

Minimalizm

Kökleri 20. yüzyılın başlarına kadar geri giden minimalizm, bugün, ilk günkü popülerliğinden hiç bir şey kaybetmemiştir. Minimalizm, basitlik ve işlevsellik üzerine odaklanarak birçok markanın tasarımlarında kullanılmaya başlanmıştır. Apple, “less is more“ mantığını “materyal tasarımı” içinde somutlaştırarak, Google ile aynı yolu seçti. Kasıtlı beyaz boşluk, daha ferah bir görüntü oluşturur ve dikkati odak noktasına toplar. Popülaritesi sürekli artarken, minimalizm 2017 yılında da gözler önünde olacak.

El Çizimi Resimler (İllustrasyonlar)

El çizimi resimlemeler, grafik tasarıma net bir insan unsuru eklemek için harikadır. Yakın geçmişte, İllüstrasyonlar basit olmaya eğilimli, çocukça ve nostaljik bir his uyandırıyordu. Çok çeşitli durumlarda kullanılabilirler, ancak karmaşık sorunların veya talimatların açıklanması ve gösterilmesinde kolay bir anlatım yolu olduğu için tercih ediliyorlar. Kaliteli “eskiz” ve “bağımsız illüstrasyon”ların tüketiciler arasında daha popüler hale gelmesi, muhtemelen 2017 yılında da illüstratif işleri karşımıza çıkarmaya devam edecek.

3 Comments
  • Admin says:

    Sed consequat molestie rutrum. Mauris malesuada vel massa ac iaculis. Donec pharetra urna eget nunc mattis, at vehicula diam convallis.

    • Jane Doe says:

      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce ullamcorper vulputate justo nec consectetur. Etiam et lacus venenatis, commodo augue nec, fringilla erat.

  • Deepak Verma says:

    Donec eros mi, venenatis a ante at, dapibus luctus erat. Vivamus ante purus, ornare non gravida sit amet, tempus vitae dui. In sed varius nisi.

Yorum Yazın...

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. İşaretli alanları doldurunuz.*

WhatsApp ile Sorunuz.